ВИЗНАЧЕННЯ ВМІСТУ ВУГЛЕКИСЛОГО ГАЗУ В НАВЧАЛЬНИХ АУДИТОРІЯХ

У рамках проведення виховного заходу з екологічної свідомості та здоров'я здобувачів освіти, колектив кафедри хімії організував вимірювання рівня вуглекислого газу (CO₂) у навчальних аудиторіях. Цей захід спрямований на підвищення обізнаності студентів та викладачів про якість повітря в закритих приміщеннях та його вплив на здоров'я і продуктивність. Мета проведення даного заходу:

  1. Підвищення обізнаності: інформування студентів і викладачів про важливість моніторингу якості повітря.
  2. Оцінка стану: виявлення рівня CO₂ у різних навчальних аудиторіях та визначення найбільш проблемних зон.
  3. Розробка заходів: створення рекомендацій для покращення якості повітря в аудиторіях, якщо буде виявлено перевищення допустимих норм.

Рівень вуглекислого газу є важливим показником якості повітря в приміщеннях. Високий рівень CO₂ може спричиняти втому, головний біль, зниження концентрації та загальну втрату продуктивності. Знання про рівень CO₂ дозволить вчасно вжити заходів для покращення умов навчання та забезпечення комфортного і здорового середовища для всіх учасників навчального процесу.

Зі вступним словом виступила завідувач кафедри хімії Тетяна КРАЧАН, яка привітала учасників, зробила короткий огляд мети та значення заходу, а також представила спікерів та організаторів.

Із інформаційними презентаціями виступили студенти І курсу спеціальності 181 «Харчові технології», в яких прозвучали відповіді на наступні питання:

Що ми знаємо про вуглекислий газ?

  • Хімічні властивості та природне походження CO₂.
  • Роль CO₂ у фотосинтезі та парниковому ефекті.
  • Як утворюється CO₂ у природі та в результаті людської діяльності.

Вплив CO₂ на здоров'я людини:

  • Нормальні рівні CO₂ у повітрі (близько 400 ppm на відкритому повітрі).
  • Симптоми підвищеного рівня CO₂ (втома, головний біль, зниження концентрації).
  • Наслідки тривалого перебування в приміщеннях з високим рівнем CO₂ (вище 1000 ppm).

CO₂ у приміщеннях:

  • Вплив високих рівнів CO₂ на когнітивні здібності та навчальну діяльність.
  • Чому важливо контролювати рівень CO₂ у навчальних аудиторіях.
  • Приклади реальних ситуацій із різних навчальних закладів.

Для визначення рівня вуглекислого газу було здійснено відбір проб повітря в приміщеннях гуртожитку № 3 та навчальних лабораторіях. Експериментальним шляхом визначено концентрацію CO2 та проведено аналіз одержаних результатів. Вміст рівня вуглекислого газу виявився у межах дозволених норм гдк.

Під час обговорення запропоновано практичні рекомендації для зниження рівня CO₂ у навчальних аудиторіях, які можна впровадити в університеті. Проведення такого заходу сприятиме поліпшенню умов навчання, підвищенню якості повітря в аудиторіях та загальному здоров'ю студентів і викладачів.

 

Матеріал підготувала доцент кафедри хімії Раїса ЯМБОРАК