ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ СИМУЛЯЦІЙ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН

Майстер-клас, що відбувся 13 травня 2025 року на факультеті енергетики та інформаційних технологій за участі кафедри інформаційних технологій, фізико-математичних та безпекових дисциплін, був спрямований на популяризацію використання новітніх технологій в освіті. Тема майстер-класу «Використання комп’ютерних симуляцій під час вивчення природничо-наукових дисциплін», відображала сучасні тенденції в освітньому процесі, які все більше орієнтуються на інтерактивне та практичне навчання. Враховуючи швидкий розвиток технологій, особливо в галузі комп’ютерного моделювання, важливо дати студентам можливість познайомитися з інструментами, що дозволяють вивчати складні природничо-наукові процеси на практиці. За допомогою комп’ютерних симуляцій студенти спеціальності 201 «Агрономія» мали можливість не лише спостерігати за моделями наукових явищ, а й безпосередньо взаємодіяти з ними, що робить навчання більш захопливим та ефективним. Важливою метою заходу стало показати, як ці технології можуть сприяти глибшому розумінню складних дисциплін, таких як фізика, хімія та біологія, а також покращити якість навчання завдяки інтерактивним методам.

Під час заходу здобувачам був представлений презентаційний матеріал, підготовлений доцентом кафедри Іриною МУШЕНИК, який охоплював важливі теми, пов’язані з використанням комп’ютерних симуляцій у навчальному процесі. Презентація включала приклади симуляцій для вивчення фізичних законів, математичних графіків, хімічних реакцій та біологічних процесів. Учасники мали можливість ознайомитися з програмами, які використовуються для моделювання складних наукових явищ, а також дізнатися про переваги використання таких технологій у навчанні, зокрема у вивченні складних фізичних і хімічних процесів.

Доцент кафедри Наталія МАРЧУК зазначила, що комп’ютерні симуляції є важливим елементом сучасної освіти, оскільки вони дозволяють візуалізувати складні природничо-наукові процеси та дають можливість учням і студентам експериментувати з різними моделями, не виходячи за межі класної кімнати. Вона підкреслила, що за допомогою симуляцій можна не тільки вивчати теоретичні концепції, а й застосовувати їх на практиці.

В рамках заходу студенти мали змогу безпосередньо ознайомитись з програмами симуляцій, що дозволило їм наочно побачити, як моделюються різні наукові процеси, наприклад, рух планет, хімічні реакції або біологічні цикли. Це сприяло глибшому розумінню матеріалу та підвищенню зацікавленості у природничо-наукових дисциплінах. Учасники отримали корисні поради щодо того, як можна застосовувати симуляції в навчальному процесі для ефективного засвоєння знань і покращення результатів навчання.

 

Інформацію підготували доценти кафедри 

Ірина МУШЕНИК та Наталія МАРЧУК