Відділом ліцензування, акредитації та якості освіти розпочато серію заходів на тему «Шляхи формування індивідуальної освітньої траєкторії у здобувачів вищої освіти ЗВО «ПДУ»».
28 листопада 2024 року був проведений воркшоп для здобувачів перших курсів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та представників студентського самоврядування факультету ветеринарної медицини, навчально-наукового інституту харчових технологій, навчально-наукового інституту бізнесу і фінансів.
Мета заходу передбачала створення у здобувачів цілісної картини щодо реалізації їхнього особистісного потенціалу, побудови індивідуальної освітньої траєкторії та розуміння студентами процесів формування й збереження своїх індивідуальних якостей за участі закладу вищої освіти. Адже, відповідно до п. 11 ст. 1 Закону України «Про вищу освіту», індивідуальна освітня траєкторія формується здобувачем з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду через послідовність здобуття освітніх кваліфікацій, академічну мобільність, визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти, вибір освітніх програм, суб’єктів освітньої діяльності, що їх реалізують, форм і строку здобуття освіти, освітніх компонентів тощо (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text).
Відповідно ЗВО «ПДУ» дотримується усіх норм законодавства та надає здобувачам можливість:
- обирати освітні програми та долучатися до їхнього перегляду і вдосконалення, зокрема через участь у засіданнях робочих груп, засіданнях вчених рад факультетів/інститутів, університету (http://surl.li/gwgown);
- висловлювати свої пропозиції та зауваження через щорічне опитування, анкетування (http://surl.li/tyeifw);
- самостійно обирати освітні компоненти, вивчення яких сприятиме формуванню м’яких навичок (soft skills) (університетський каталог), всебічному розвитку через обрання компонентів із усіх освітніх програм, які реалізовуються у закладі (міжфакультетський каталог), та додатково обрати фахові дисципліни (профільний каталог) (http://surl.li/yxwdwh);
- реалізовувати свій потенціал у сфері академічної мобільності, яка активно розвивається у закладі та сприяє проходженню практики за кордоном, стажуванню та навчанню в освітніх закладах Польщі, Іспанії та інших; поглиблювати міжкультурні зв'язки та підвищувати рівень володіння іноземною мовою; ознайомлюватися з новими освітніми системами та методиками навчання (http://surl.li/pinqqc);
- перезараховувати здобуті результати навчання під час неформальної/інформальної освіти (http://surl.li/ezyxor);
- навчатися за дуальною формою, обирати самостійно базу практики дотичну до фаху здобувача, що сприятиме покращенню практикоорієнтованих можливостей (http://surl.li/mgonrm).
Після розгляду ключових факторів формування індивідуальної освітньої траєкторії, здобувачі були залучені до воркшопу, під час якого зобразили успішного студента за допомогою мозаїки індивідуальності. Вони творчо відобразили риси, якими повинен володіти успішний студент, та як заклад має сприяти цьому, використовуючи варіанти формування індивідуальної освітньої траєкторії.
Керівник відділу ліцензування, акредитації та якості освіти
Оксана СІДЛЕЦЬКА