ОПИТУВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОДИН ІЗ ЕЛЕМЕНТІВ ПОКРАЩЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

У Закладі вищої освіти «Подільський державний університет» триває постійна робота над удосконаленням освітнього процесу та створенням комфортного й ефективного середовища для всіх здобувачів вищої освіти. Одним із важливих інструментів для досягнення цієї мети є регулярне опитування студентів. З метою більшої адаптивності та врахування позиції студентства до обговорення ключових аспектів організації опитувань було залучено представників студентського самоврядування. Президент студентського парламенту та голови студентських рад факультетів/інститутів мали змогу поспілкуватися із проректором з навчальної роботи ЗЕЛЕНСЬКИМ Андрієм Вікторовичем, керівником відділу акредитації, ліцензування та якості освіти СІДЛЕЦЬКОЮ Оксаною Миколаївною, керівником навчально-методичного відділу КУЛІЙ-ДЕМ’ЯНЮК Юлією Василівною.

Під час зустрічі у формі відкритого діалогу було розглянуто:

  • шляхи комунікації студентського самоврядування із здобувачами, науково-педагогічними працівниками, адміністрацією закладу, а також методи забезпечення закладом освітньої, організаційної, інформаційної, консультативної та соціальної підтримки;
  • ефективні методи опитування здобувачів вищої освіти (анонімні онлайн-опитування; фокус-групи; індивідуальні інтерв’ю; скринька довіри (https://surl.li/sgnldw); проведення опитувань студентським самоврядуванням через студентські ради (https://surli.cc/dziyfq);
  • види анкет запропоновані закладом для визначення потреб, інтересів, рівня задоволеності здобувачів щодо якості освітнього середовища, щодо організації освітнього процесу, щодо політики академічної доброчесності (https://surl.li/xofnvi).

Від представників студентського самоврядування прозвучало ряд побажань та рекомендацій щодо змісту анкет. Зацікавленість викликало питання щодо ресурсів, які використовуються у процесі навчання, зокрема використання штучного інтелекту та визначення відсотку користувачів. Також спільно було визначено мету анкетувань, що передбачатиме виявлення проблемних аспектів під час оцінки якості освітнього процесу, моніторингу освітніх програм, забезпечення академічної доброчесності та відкритості. Разом було обговорено методику, узгоджено форми та період організації анкетувань.

Дякуємо усім учасникам за активність та жваві дискусії у спільному баченні шляхів покращення внутрішньої системи забезпечення якості освіти!

Відділ ліцензування, акредитації та якості освіти