Міждисциплінарність у вищій освіті має на меті інтеграцію знань, методів і підходів з різних навчальних дисциплін для комплексного розв'язання складних проблем. Це дозволяє здобувачам вищої освіти отримувати нові знання, які краще осмислюються, динамічно застосовуються в нових ситуаціях, а також сприяють розширенню їхнього соціального досвіду. Такий підхід також спрямований на підготовку фахівців, здатних ефективно працювати в умовах сучасного світу, де ключову роль відіграє здатність до міждисциплінарного мислення та співпраці, щоб не обмежуватися рамками однієї галузі; студенти та викладачі поєднують різні точки зору, що дозволяє глибше зрозуміти та знайти нові, інноваційні рішення.
Інтеграція наукової, навчальної та виробничої діяльності здійснюється через спільний зміст освіти та наукових програм, а також безпосередню участь здобувачів у наукових дослідженнях. Наукова діяльність здобувачів вищої освіти – це інтелектуальна, творча діяльність, яка інтегрує науку та освіту, спрямована на отримання нових знань та навичок. Її основними формами є фундаментальні, прикладні дослідження та розробки, які виконуються в процесі навчання та сприяють підготовці майбутніх фахівців. Це сприяє розвитку критичного мислення: студенти вчаться аналізувати проблеми з різних точок зору, що допомагає знаходити життєздатні та нестандартні рішення, системно мислити, бачити взаємозв'язки між різними явищами, які дозволяють комплексно підходити до вирішення складних завдань.
В сучасних умовах Україна стикається з викликами, пов’язаними з енергетичною кризою та необхідністю відновлення інфраструктури в умовах військової агресії.
Підвищення рівня енергоефективності є критично важливим для економічної стабільності, зменшення залежності від імпортних енергоресурсів та покращення умов життя громадян.
Висвітленню цих проблем були присвячені ознайомчі зустрічі бакалаврів і магістрів різних спеціальностей першого року навчання («Електрична інженерія», «Агроінженерія», «Агрономія», «Садово-паркове господарство», «Екологія») з діяльністю та роботою над науковими проєктами навчально-наукової лабораторії «DAK GPS», яка функціонує в структурі Закладу вищої освіти «Подільський державний університет», здійснює наукові дослідження, які пов’язані з біоенергетикою, зокрема питаннями ефективного використання рослинних решток різного походження, вирощування біоенергетичних культур та їх енергоефективного використання, які тривали 28 -30 жовтня 2025 року.
Зустрічі проводили: ЄРМАКОВ Сергій Володимирович – завідувач лабораторії «DAK GPS», який є фахівцем з відновлюваної енергетики та ефективного використання твердих палив (закордонні стажування в Краківському аграрному університеті URK (Краків, Польща); Варшавському університеті природничих наук SGGW (Варшава, Польща); Інституті нафти і газу INiG (Краків, Польща)), автор чисельних наукових публікацій, зокрема в Scopus та КУЧЕР Олег Володимирович - завідувач кафедри енергозберігаючих технологій та енергетичного менеджменту (наукові публікації, Scopus). Науковці університету розповіли про всебічну діяльність лабораторії в наукових експериментах, випробуваннях та проєктах, заохочуючи першокурсників до наукових сумісних пошуків та співпраці. Запрошені здобувачі з інтересом та зацікавленістю оглядали унікальну дослідну установку для торефікації, а також сприймали нову інформацію про знайомі речі, такі як практичну утилізацію сировини рослинного походження з метою одержання енергії.
Надіємося на подальшу співпрацю та залучення здобувачів і викладачів до роботи над спільними дослідницькими проєктами, які потребують знань різних дисциплін, адже є актуальною підготовка фахівців, які володіють широким спектром знань та навичок у науці, економіці, політиці, соціології тощо, затребуваних на сучасному ринку праці та здатних адаптуватися до мінливих умов, бути підготовленими до складних викликів та вирішення сучасних глобальних проблем, таких як зміна клімату чи пандемії.
Навчально-наукова лабораторія «DAK GPS»
Кафедра енергозберігаючих технологій та енергетичного менеджменту