2 квітня 2024 року для студентів третього курсу усіх спеціальностей ВСП "Шепетівський фаховий коледж ЗВО "Подільський державний університет" проведено виховну годину «Академічна доброчесність».
У світовій спільноті інтелектуальні права кожної людини є непорушними. Згідно з Законом України «Про освіту» в Україні учасники освітнього процесу також мають дотримуватися норм академічної доброчесності, адже це є ознакою існування демократичної, правової держави. Саме такий підхід був реалізований під час виховної години «Академічна доброчесність», який для здобувачів у режимі онлайн провела кандидат філологічних наук, асистент кафедри української мови ННІ заочної і дистанційної освіти ЗВО «Подільський державний університет» Інна НАЗАРЕНКО.
Під час виховного заходу Інна Олександрівна наголосила, що відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту» академічна доброчесність визначається як набір етичних принципів і законодавчо визначених правил, яких мають дотримуватися всі учасники освітнього процесу, щоб забезпечити довіру до навчальних та наукових результатів.
Лекторка зауважила, що академічна доброчесність передбачає самостійне виконання навчальних завдань, використання власних ідей, посилань на інформаційні джерела для уникнення плагіату та надання правдивої інформації про навчальні та наукові досягнення.
Також було акцентовано увагу на конкретних проблемах, пов’язаних з порушенням академічної доброчесності, наслідками яких можуть стати:
- Повторне проходження оцінювання: студентам доведеться знову складати екзамени, контрольні роботи або інші форми внутрішнього оцінювання.
- Повторне проходження курсу без можливості одразу перейти до наступного рівня навчання, що призводить до втрати часу та ресурсів.
- Відрахування із закладу освіти у випадках серйозних або повторних порушень.
- Позбавлення академічної стипендії.
- Негативний запис про порушення в академічне досьє, що ускладнює подальше навчання та професійну кар’єру.
- Псування особистої репутації.
- Юридична відповідальність: судові позови та фінансові санкції.
Такі наслідки негативно позначаються не лише на академічному шляху студента, але й на його майбутніх професійних перспективах та особистій репутації. Водночас було зауважено, що кожен студент, звинувачений у порушенні академічної доброчесності, має низку прав щодо свого захисту.
Наприкінці заходу і викладачка, і керівники побажали студентам успіхів у написанні курсових робіт та звітів про проходження виробничої практики та успішного проходження перевірки на плагіат.
Найважливіше те, що про академічну доброчесність важливо не просто говорити, а й навчатися жити доброчесно на практиці та виховувати в собі сміливість відстоювати своє право на справедливе доброчесне освітнє середовище.