Для дослідників-початківців та й досвідчених науковців дуже важливо мати чітке уявлення про особливості наукового стилю та його понятійний апарат.
26 жовтня для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії к.філол.н. Максимець Оксана провела лекцію-тренінг «Культура наукової мови».
Під час зустрічі пригадали підгрупи вмінь, що є необхідними для успішного оволодіння навичками академічного письма, охарактеризували загальні типи наукових статей, проаналізували усі тонкощі структурування наукового рукопису. Адже маємо пам’ятати, що при написанні наукової роботи потрібно зважати не лише на інформаційне наповнення статті, яке є базисною основою дослідження, але й про зовнішній вигляд матеріалу, що має не менше значення під час його представлення виданню. Проаналізували мовні кліше, які допомагають досліднику вдало і грамотно вибудовувати свої тексти.
Приділили увагу і мовним анормативам , які трапляються в наукових роботах різного рівня складності. Йшлося про те, що виразною вадою академічних текстів досить часто є й неправильний переклад слів, неусвідомлене вживання паронімів. Поговорили про таке явище як плеоназми та тавтологію в наукових текстах. Цей етап нашого тренінгу, на мій погляд, був найцікавіший.
На завершення нашої зустрічі усі разом проаналізували цілий ряд прикладів, що трапляється у наукових текстах і є порушенням лексичних норм окресленого стилю. Сподіваюсь, що зустріч була досить цікавою та змістовною.