6 червня 2025 р. у навчально-науковому інституті бізнесу і фінансів було підведено підсумки проходження педагогічної практики аспірантами спеціальностей 073 «Менеджмент» і 051 «Економіка», метою проведення якої було забезпечення підвищення рівня набуття аспірантами компетентностей щодо здійснення освітнього процесу, навчання, розвитку і професійної підготовки студентів до певного виду професійно-орієнтованої діяльності. Педагогічна практика є обов’язковою і невід’ємною складовою частиною освітнього процесу аспірантів. Вона надає аспірантам практичну можливість опанування:
- навчально-виховним процесом у вищій школі (зокрема викладання професійних дисциплін);
- науково-методичною роботою забезпечення навчального процесу;
- організацією навчальної діяльності студентів;
- здобуттям компетенцій викладацької діяльності.
Аспіранти ОНП «Менеджмент» і «Економіка» проходили педагогічну практику відповідно до графіку з 28 квітня 2025 року до 23 травня 2025 р.:
РАВЛЮК Ігор Володимирович (керівник практики - професор ЧИКУРКОВА Алла Дмитрівна);
АНДРУСИК Андріана Юріївна (керівник практики - БЯЛКОВСЬКА Оксана Антонівна);
ХАРЧЕНКО Олександр Сергійович (керівник практики - професор ЯСІНЕЦЬКА Ірина Анатоліївна).
У процесі проходження педагогічної практики аспіранти оволоділи основами викладацької та навчально-методичної роботи: навиками наукового аналізу та перетворення наукових теоретичних знань в навчальний інструмент надання професійних знань майбутнім фахівцям з менеджменту та економіки відповідно.
Педагогічна практика відіграє важливу роль у розвитку м’яких навичок (soft skills), оскільки під час проведення професійно орієнтованих виховних заходів за темою власного дослідження аспіранти вдосконалюють уміння взаємодіяти зі студентською аудиторією. Цей ключовий етап практичного опанування фаху дає змогу здобувачам застосовувати набуті теоретичні знання та методичні підходи під керівництвом викладачів кафедри. Основна мета – формування компетенцій, що сприяють науковій роботі, особистісному становленню, професійному вдосконаленню, а також розвитку як спеціалізованих (hard skills), так і міжособистісних навичок. У межах освітньо-наукової програми особлива увага приділяється розкриттю потенціалу здобувача ступеня доктора філософії у педагогічній і науковій сферах.
За результатами практики аспіранти підготували звіти, успішно їх захистили на засіданні кафедр та отримали позитивні оцінки.
Гарант ОНП «Менеджмент»
професор Алла ЧИКУРКОВА,
Гарант ОНП «Економіка»
професор Наталія КОРЖЕНІВСЬКА