В університеті відбулася традиційна зустріч з аспірантами, адже 01 жовтня розпочався освітній процес підготовки здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня. У зустрічі взяли участь аспіранти спеціальностей 051 «Економіка», 201 «Агрономія», 073 «Менеджмент», 211 «Ветеринарна медицина», які вступили на навчання у 2024 році.
З вітальним словом від імені ректора університету Володимира ІВАНИШИН виступила проректорка з навчальної, науково-інноваційної та міжнародної діяльності Оксана БЯЛКОВСЬКА. Також, вона окреслила основні завдання, що стоять перед аспірантами для належної організації індивідуальної навчальної та наукової роботи. Проінформувала про можливості наукового та професійного зростання, участі у проєктно-грантовій діяльності, програмах мобільності та наголосила на важливості вчасного і сумлінного виконання аспірантами завдань, що передбачені високими вимогами до підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії.
Завідувачка аспірантури, докторантури ФЕДОРЧУК Наталія ознайомила аспірантів з особливостями навчального процесу, розкладом аудиторних занять з опанування обов’язкових освітніх компонентів та презентувала каталоги вибіркових дисциплін. Наголосила та закликала аспірантів до активної участі у наукових дослідженнях, опублікуванні результатів дисертаційної роботи у фахових виданнях, апробації їх результатів на конференціях та семінарах різного рівня.
Директор наукової бібліотеки Катерина ГОРАШ розповіла про бібліотечні фонди та правила користування ними, продемонструвала, як знаходити необхідну інформацію про фахові видання та видання, що входять в міжнародні реферативні бази на сторінці наукової бібліотеки на сайті університету (https://pdatu.edu.ua/naukova-biblioteka.html), ознайомила з правилами користування і пошуку інформації в репозитарії ЗВО «ПДУ» (https://pdatu.edu.ua/repozytarii.html) та повідомила про заходи для здобувачів вищої освіти, які проводяться бібліотекою.
Кандидат філологічних наук, асистент кафедри української мови Інна НАЗАРЕНКО ознайомила присутніх із поняттям академічної доброчесності, його складниками, видами порушень та відповідальністю за порушення, наголосила на тих компетентностях академічної доброчесності, що їх має набути майбутній доктор філософії під час навчання. Головною думкою виступу стала теза освітнього омбудсмена України: «Найважливіше те, що про академічну доброчесність важливо не просто говорити, а й навчатися жити доброчесно на практиці та виховувати в собі сміливість відстоювати своє право на справедливе доброчесне освітнє середовище».
Зустріч завершилася активним обговоренням важливості вчасного і сумлінного виконання аспірантами завдань, що передбачені високими вимогами до підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії.
Наталія ФЕДОРЧУК,
завідувачка аспірантури, докторантури