
Гораш Катерина Вікторівна
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент, старший науковий співробітник
![]() |
: 0509702157 |
![]() |
: katerina.gorash@gmail.com |
Місце і дата народження:
7 грудня 1969 року в с. Марксово (Монастирське) Немирівського району Вінницької області.
Освіта:
Повна вища. У 1994 році закінчила Кіровоградський державний педагогічний інститут імені Володимира Винниченка (нині - Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка), спеціальність: педагогіка і методика початкової освіти. ОС спеціаліст.
Кандидатську дисертацію на тему: «Інформаційне забезпечення впровадження освітніх інновацій у систему підвищення кваліфікації педагогічних працівників» захистила у 2011 році.
Вчене звання старшого наукового співробітника присвоєно у 2015 році,
Вчене звання доцента присвоєно у 2021 році.
Напрям наукового дослідження:
«Теоретичні та практичні проблеми освітньої інноватики»; «Проєктування освітнього середовища закладу освіти в умовах цифрового суспільства»; «Інноваційні технології підготовки та перепідготовки педагогічних працівників»
Викладає навчальні дисципліни:
«Педагогіка вищої школи», «Професійна педагогіка». «Психологія і педагогіка вищої школи»
Діяльність:
- Жовтень 2022 – по теперішній час Доцент кафедри права, професійної та соціально-гуманітарної роботи;
- Травень 2022 – по теперішній час В. о. директора наукової бібліотеки ЗВО «ПДУ», доцент кафедри права, професійної та соціально-гуманітарної освіти м. Кам’янець – Подільський Хмельницької області;
- 2021-2022 Старший науковий співробітник відділу інновацій та стратегій розвитку освіти Інституту педагогіки НАПНУ (за сумісництвом) м. Київ;
- 2017 – 2022 Доцент кафедри менеджменту освіти та права ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України (за сумісництвом), м. Київ;
- 2017– 2021 Завідувачка науково-організаційного відділу Інституту педагогіки НАПН України, м. Київ;
- 2011–2017 Старший науковий співробітник відділу інновацій та стратегій розвитку освіти Інституту педагогіки НАПН України, м. Київ;
- 2009–2011 Старший викладач кафедри менеджменту освіти, економіки та маркетингу ЦІППО УМО АПН України, м. Київ;
- 2006–2009 Старший викладач, методист кафедри інформаційних та комунікаційних технологій Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти АПН України, м. Київ;
- 2003–2005 Методист вищої категорії центру педагогічних інновацій та інформації Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти АПН України, м. Київ;
- 2002–2003 Консультант Кіровоградської обласної психолого-медико-педагогічної консультації, спеціаліст оперативно-аналітичної групи Управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації, секретар колегії УОН Кіровоградської ОДА, м. Кіровоград;
- 1995–2002 Вихователь дошкільного навчального закладу № 35 м. Кіровограда;
- 1989–1995 Учитель початкових класів загальноосвітньої середньої школи № 20 м. Кіровоград.
Монографії:
- Прогнозування розвитку загальної середньої освіти: теорія і методологія : [монографія] / Л. А. Онищук, А. Д. Цимбалару, К. В. Гораш, І. О. Климчук, О. В. – К. : КОНВІ ПРІНТ, 2019. – 240 с.
- Теорія та технологія комплексного оцінювання інноваційного розвитку ЗНЗ: [монографія] / Онищук Л.А., Пузіков Д.О., Гораш К.В., Зоц В.М. та ін. – К., Інститут педагогіки, 2015.- 362 с.
- Організаційно-педагогічні засади інноваційного розвитку загальноосвітніх навчальних закладів : [монографія] / Щекатунова Г. Д., Тесленко В. В., Цимбалару А. Д., Гораш К. В. та ін. – К. : Пед. думка, 2013. – 264 с.
- В.І. Маслов, О.С. Боднар, К.В. Гораш. Наукові основи та технології компетентного управління загальноосвітнім навчальним закладом : [монографія]. – Тернопіль. : Крок, 2012. 320 с.
Навчальні посібники і підручники
- Проектування освітнього середовища гімназії: теорія і практика : практичний посібник [Електронне видання] / Трубачева С. Е., Цимбалару А. Д., Гораш К. В., Мезенцева О. І. – Київ : Педагогічна думка, 2022. - 143 с.
- Науково-методичне забезпечення проектування освітнього середовища гімназії : практичний посібник. [Електронне видання] / Трубачева С. Е., Гораш К. В., Чорноус О.В., Мезенцева О. І.– Київ : Педагогічна думка, 2022. – 148 с.
- Педагогічне дорадництво: комплекс програмних матеріалів профільної підготовки магістрів : навч. посіб. [Н. В. Гузій та ін.]. – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - 258 с. : табл. - Бібліогр. в кінці розд.
- Педагогічне прогнозування розвитку загальної середньої освіти : практичний посібник / Л. А. Онищук, А. Д. Цимбалару, Д. О. Пузіков, К. В. Горашта ін. – К. : КОНВІ ПРІНТ, 2019. – 160 с.
- Науково-організаційні основи експертизи інноваційної освітньої діяльності в регіоні : науково-методичний посібник. [Л.І. Даниленко та ін.]. – Київ, Логос, 2006. 198 с.
Публікації (Scopus, WOS)
- Dubrovina I., Horash K., T. Radzivil, T. Olynyk . The role of motivation in the self-education of future teacher’s. E-mentor. 2019. 3 (80). URL : http://www.e-mentor.edu.pl/eng/article/index/number/80/id/1418
- Dubrovina I., Horash K., Karmazin A. Enlightening activity of the volyn lyceum as an example of pedagogical dedication. Czech-Polish Historical and Pedagogical Journal. 2019. 11/.1 https://doi.org/10.5817/cphpj-2019-023 URL:https://journals.muni.cz/cphpjournal/article/view/15140 .
- Kateryna Horash, Svitlana Trubacheva, Iryna Dubrovina, Tetiana Martyniuk & Anatolii Martyniuk. The evaluation of the school innovative educational environment. Youth Voice Journal. First published in the United Kingdom, 2022. Database right RJ4All Publications (maker) British Library Cataloguing in Publication Data. P. 16-28. (The Youth Voice Journal is ranked and indexed by Scopus) https://fileview.fwdcdn.com/?url=https%3A%2F%2Fmail.ukr.net%2Fapi%2Fpublic%2Ffile_view%2Flist%3Ftoken%3DfZ4-_juFAfGMZ1-w7u8nKu-AnxjcSp6Yvo0_E6P3k7pwbkJygK3dN25fioKOMHCLJXdy69lDp-jeMzETom5NWyZLEtwtB6te3LBofudJuQ%253AQtpaphGkna3VQse6%26r%3D1652983531786&default_mode=view&lang=uk#start=0 (The Youth Voice Journal is ranked and indexed by Scopus)
Публікації у фахових виданнях України (за останні 5 років)
Гораш К.В. Програма спецкурсу «Оцінювання рівня інноваційності освітнього середовища гімназії»: зміст і структура. Проблеми сучасного підручника : збірник наукових праць. Вип. 25. Київ, 2020. С. 24–40. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2020-25-24-39
Гораш К.В. Освітнє середовище гімназії як інтегрована система підготовки учнів до навчання впродовж життя (за результатами констатувального етапу дослідження) . Історико-педагогічні студії: Науковий часопис / гол. ред. Н.М. Дем’яненко. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, Вип. 13-14. 2020. с. 44 – 47.
Гораш К.В. Сучасні тенденції змін освітнього середовища закладів загальної середньої освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Ужгород, 2021. Вип. 2 (49). С. 42–47. (Фахове видання України категорії «Б» http://nfv.ukrintei.ua/view/5b1925e27847426a2d0ab4db)
Гораш К.В. Прогностична функція керівника закладу освіти контексті сучасних освітніх реформ. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, 2021, Вип. 2 (46). С. 54-66. ДОІ 10.31376/2410-0897-2021-2-46-54-66. https://drive.google.com/file/d/1r3OwH4OSFA3g1jvae_E0EmLAOK1tfTJd/view
Інноваційна діяльність як пріоритетний напрям розвитку закладу вищої освіти / Гораш К.В. // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи, Київ, 2023. Вип. 1 (23). С. 10-20. URL: http://adult-education-journal.com.ua/index.php/aej/article/view/242/206
Гораш К. В., Боднар А. М. Особливості створення інноваційного середовища закладу вищої освіти. Професійно-прикладні дидактики. Видавничий дім «Гельветика», 2023. С 29-34. Режим доступу: https://journals.pdu.khmelnitskiy.ua/index.php/pad/article/view/339/300
Гораш К., Боднар А.М. Інноваційне освітнє середовище закладу вищої освіти як система підготовки студентів до навчання впродовж життя [Електронний ресурс] / Катерина Гораш, Алла Боднар // Наука і техніка сьогодні. – 2024. – № 4(32). – Режим доступу: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2024-4(32)-537-
Участь у наукових заходах (2020-2022р.р.):
- Міжнародний освітній форум «Трансформації в освіті: виклики і перспективи», ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 03.02.2022, Гораш К.В., тема виступу на секції: «Науково-методичне забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників в умовах цифровізації освітнього середовища»;
- Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні світові тенденції розвитку науки, освіти та суспільства» м. Полтава, 11 травня 2022 року Гораш К.В. теи: «Проєктуваня освітнього середовища в умовах війни»;
- Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Публічне управління та адміністрування в умовах війни і в поствоєнний період в Україні», ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 15–28 квітня 2022 року.
- Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Проблеми сучасного підручника: ключові компетентності та предметні навички», 20-21травня 2021 року до Дня науки України, м. Київ, Інститут педагогіки НАПН України. Виступ на секції: Гораш К.В. «Методи прогнозування в підручникотворенні».
- 1Участь у Трансграничному педагогичному симпозіумі 14 мая 2021 г. Кишинев (Молдова). «Профессионализация учителей: психо-социально-педагогические тенденции и реалии». Виступ на пленарному засіданні: Гораш К.В. «Инновационное мышление учителя как важное условие создания инновационной образовательной среды школы».
- Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю 18 - 19 березня 2021 року, м. Запоріжжя «Навчання через гру в освітньому просторі України: досвід, виклики, ідеї та рішення». Тези: Гораш К.В. «Підготовка вчителів до забезпечення наступності у впровадженні реформ: початкова школа – гімназія»;
- Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Диференціація роботи учнів початкової школи з навчальними текстами: від читання до текстотворення» 21-22 квітня 2021 року, м. Київ, Публікація тез у збірнику матеріалів конференції. Гораш К.В. «Соціально-педагогічні аспекти диференціації навчання в гімназії».
- Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю 8 червня 2021 р., м. Київ, Інститут педагогіки НАПН України. Публікація тез: Гораш К.В. «Інноваційність як одна з ключових компетентностей сучасного вчителя».
- Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Україно моя вишивана : етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки», 21 травня 2021 р. Публікація тез: Гораш К.В. «Збереження української національної ідентичності: освітні проєкти в Україні та за її кордонами»;
- ХІІІ Міжнародна виставка «Інноватика в сучасній освіті – 2021», участь в онлайн заході «Науково-практичні студії «Проєктування адаптивної моделі професійного розвитку педагогів в умовах відкритого університету післядипломної освіти», 21 жовтня 2021 року, Київ. Тема виступу: "Прогностична функція керівника закладу освіти в контексті реформування освіти України";
- Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Сучасний урок: інноваційні технології навчання» 17-18 лютого 2021 року. «Уроки історії в сучасній школі: реалії та перспективи»; «Сучасний урок інформатики: методи, інструменти, результати», https://youtu.be/YWasBlG2S20, https://youtu.be/OJqCYjljfhM
- Науково-практична конференція всеукраїнського рівня «Зміст і технології шкільної освіти» за результатами наукових досліджень співробітників, докторантів, аспірантів, здобувачів, вчителів-експериментаторів Інституту педагогіки НАПН України за 2020 рік, (онлайн) 15 січня 2021 року. Інститут педагогіки НАПН України. Тема виступу: Гораш К.В. Інноваційне освітнє середовище гімназії: ключові аспекти проєктування.
- Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Світ дидактики: дидактика в сучасному світі», 21-22 вересня 2021р. Тема виступу Гораш К.В. “Інноваційне освітнє середовище в контексті освітніх реформ”. Програма https://sites.google.com/view/conferencedidactica
- Міжнародна науково-практична інтернет конференція «Проблеми сучасного підручника», 28 – 29 травня 2020 р., Київ http://undip.org.ua/upload/270520/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0_%D0%9F%D0%A1%D0%9F_2020_20_05.pdf
- Міжнародна науково-практична конференція «Дослідження різних напрямків розвитку психології та педагогіки», Одеса, 19-20 червня 2020 року;
- Міжнародна науково-практична конференція «Теоретичні та практичні аспекти соціально-економічних наукових досліджень», Київ, 30 жовтня 2020, Східноєвропейський центр наукових досліджень, https://researcheurope.org/wp-content/uploads/2020/11/re-30.10.20.pdf
- Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Історія та філософія освіти в незалежній Україні: здобутки і стратегії», 20 травня 2020 р., м. Київ, Інститут педагогіки НАПН України. Київ : Інститут педагогіки НАПН України, http://undip.org.ua/upload/Programka%20(1).pdf
- Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференція «Україно моя вишивана: етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки», 21 травня 2020 р., Київ
- Всеукраїнська науково-практична конференція «Інноваційна діяльність педагога в умовах реформування освітньої галузі з досвіду впровадження ідей Нової української школи», КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», Херсон, 10 червня 2020 року https://us02web.zoom.us/j/83065144382?pwd=clhLaDJXQjhzM1JHTWJQcHhESDg5UT0
- Всеукраїнська науково-практична конференція VI Морозівські читання «Освіта впродовж життя: педагогіка, андрагогіка, герогогіка» (Київ, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова) 19-20 листопада 2020 р.;
- Науково-практична конференція з міжнародною участю «Професійний розвиток фахівців в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди», 12 листопада 2020 р. УМО.
Вебінари:
- «Можливості ресурсів Web of Science Group Clarivate Analytics для успішної грантової заявки» 22.04.2020, онлайн-семинаров Clarivate Analytics;
- «Публікації у виданнях, що індексуються у Web of Science: міфи та реальність». 23.04.2020 онлайн-семинаров Clarivate Analytics;
- «Створення та ведення блогу на платформі «Всеосвіта», 24.04.2020, https://vseosvita.ua/webinar/stvorenna-ta-vedenna-blogu-na-platformi-vseosvita-181.html;
- Онлайн-інструменти для створення навчальних відео та скринкастів, «Всеосвіта», 29 квітня 2020, https://vseosvita.ua/webinar/onlajn-instrumenti-dla-stvorenna-navcalnih-video-ta-skrinkastiv-186.html;
- « Публікації в міжнародних виданнях», 14.05. 2020;
- «Рефлексивне оцінювання в освітньому процесі як ресурс особистісного розвитку», 25 травня 2020, https://vseosvita.ua/webinar/refleksivne-ocinuvanna-v-osvitnomu-procesi-ak-resurs-osobistisnogo-rozvitku-156.html, https://cert.vseosvita.ua/JD206036-84b0.jpg
- Вебінар «Освіта дорослих в епоху соціальних трансформацій» 18 вересня 2020 року, УМО
- On occasion of attendance in webinar on a subject of: «The methodology of plagiarism prevention» Organized by NAQA of Ukraine and Plagiat.pl held on 08 October 2020 (2h)
- Вебінар «Вивчення освітніх потреб здобувачів освіти в умовах воєнного стану. ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 19.04.2022 р.