Наша молодь добре розуміє, що академічна доброчесність, чесне здобуття якісної освіти, покладаючись на власні сили, є ключем до успіху в житті, кар’єрного зростання, комфорту в обраній професії, свободи у висловлюваннях. Вища освіта через навчання і дослідження фактично скріплює цей фундамент, виховуючи інтелектуальну гідність і повагу до різноманіття думок та ідей, високу моральність у здобувачів. Що таке академічна доброчесність та її історичні витоки? Як відрізнити якісний науковий текст від плагіату? Різновиди плагіати та чому він існую в освітнього середовищі ЗВО? Феномен студентського плагіату та його причини? Механізми боротьби із плагіатом в кранах Західної Європи та США? Як здійснювати верифікацію джерел? Які існують жанри академічного письма та стилі оформлення літературних джерел? Ці та інші питання дискутувалися активістами студентського парламенту та профкому в рамках проведеного профспілкового тренінгу на тему: «Академічна доброчесність у закладах вищої освіти». Модератором заходу виступила голова первинної профспілкової організації співробітників та студентів ЗВО «ПДУ» Світлана ЛІЩУК.
Особливою темою для обговорення зі здобувачами вищої освіти були питання пов’язані з недоброчесними виданнями та науковими заходами: на що необхідно звертати увагу при публікації власних наукових доробок, щоб уникнути хижацьких видань та не зіпсувати власну академічну репутацію.
Також семінарі було розглянуто питання забезпечення академічної доброчесності в освітньо-науковому просторі, а саме:
− законодавче підґрунтя (Закон України «Про освіту»);
− нормативні документи університету, що регулюють питання академічної доброчесності;
− порядок дій при виявлені фактів порушення академічної доброчесності;
− академічні можливості щодо перевірки доробків на плагіат та інше.
У контексті теми тренінгу студенти дискутували щодо комплексу етичних принципів і визначених законом правил академічної доброчесності, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання та провадження наукової діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання і наукових досягнень та обговорювали такі основні науково-методичні й практичні аспекти порушеної проблеми.
Приємно відмітити, що захід проводився у щойно презентованому, за сприяння ректора університету Володимира ІВАНИШИН, науково-освітньому хабі Подільського державного університету «Молодіжний простір».
Організатори також дякують за допомогу в організації заходу голові наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Юлії ГОРЮК, начальнику інформаційно-обчислювального центру Володимиру КРИЖАНІВСЬКОМУ та студенту ФАіП Денису НІМЧУКУ за чудові фото.
На завершення тренінгу учасники тренігу дійшли одностайної думки: етичні принципи та цінності вищої школи покладено в основу її науково-освітнього функціонування, правила стосунків у закладі освіти, викладацьких колективах, стосунках зі студентами і є основою спроможності академічного закладу задовольнити запит суспільства.
Інформацію підготувала
голова первинної профспілкової організації
співробітників та студентів ЗВО «ПДУ»
Світлана ЛІЩУК.