Працюємо вдома. НПП кафедри фізики, охорони праці та інженерії середовища взяли участь у вебінарі

Звичний ритм життя більшості українців змінився через загрозу поширення коронавірусної інфекції. Карантин торкнувся і нашого навчального закладу. Освітні установи намагаються по-новому організувати роботу своїх працівників, щоб захистити їх від захворювання. 

Важливого значення набуває дистанційна (або віддалена) робота, яка стає все більш популярною серед викладачів. Якщо є комп'ютер, інтернет і, головне, бажання – не має проблем. Віддалена діяльність дозволяє певною мірою реалізувати свій потенціал  і не дає, як то кажуть, «закиснути». Адже мозок, як і любий інший людський орган, вимагає постійного тренування.

Для нас викладачів основний вид дистанційної роботи пов'язаний з платформою Moodle, однак можливі й інші варіанти. Це може бути, наприклад, участь у вебінарах на різних платформах.

Сьогодні вебінари стають популярною формою дистанційного інтерактивного навчання, яка використовується в системі додаткової професійної освіти. Він трактується як форма дистанційного інтерактивного навчання. Слово вебінар утворено від веб та семінар. Веб (англ. Web - мережа, павутина) – загальноприйняте позначення приналежності до комп'ютерної мережі. Семінар – інтерактивне навчальне заняття, в ході якого слухачі виступають з доповідями, ставлять запитання, беруть участь в обговоренні, дискутують. Виходячи з цього, вебінар означає «семінар, що проходить в комп'ютерній мережі».

Вебінар як особлива форма навчання з'явився в кінці 1990-х рр., коли в мережі Інтернет стали масово використовуватися надійні системи конференц-зв'язку. Торговий знак «Webinar» був зареєстрований в 1998 р. Його власником є компанія InterCall. Мережевий характер навчання, що дозволяє вести заняття дистанційно – це головний плюс вебінару, порівняно з традиційним семінаром, що вимагає фізичної присутності всіх його учасників в одній аудиторії. Разом з тим, таке заняття максимально наближене до безпосередньої взаємодії, оскільки дозволяє лектору вести діалог з учасниками в режимі реального часу (джерело: https://osvita.ua/vnz/43979/).

Викладачі кафедри фізики, охорони праці та інженерії середовища постійно беруть участь у вебінарах організованих на платформі цифрового видавництва MCFR. Ця робота є досить доречною під час карантину.

Зокрема, науково-педагогічні працівники стали учасниками вебінару на тему: «Як забезпечити пожежну безпеку та цивільний захист на підприємстві у період надзвичайної ситуації та карантину». Лектор – Рожков Анатолій (експерт з питань пожежної та техногенної безпеки). Вебінар проведено за наступною програмою:

  1. Основні положення Кодексу цивільного захисту України щодо режимів функціонування єдиної державної системи цивільного захисту, зокрема режиму надзвичайної ситуації.
  2. Завдання й обов'язки суб'єктів господарювання в період надзвичайної ситуації. Необхідна документація.
  3. Основні напрямки та особливості забезпечення пожежної безпеки та цивільного захисту під час надзвичайної ситуації та карантину.
  4. Взаємодія з оперативно-рятувальною  та іншими службами цивільного захисту: поради та рекомендації.

Захід викликав досить жвавий інтерес. Всього для участі у вебінарі зареєструвалося понад 1000 слухачів, які отримали сертифікати про участь після його завершення.

Для зацікавлених осіб повна відеоверсія доступна за посиланням.

Презентацію вебінару можна завантажити за наступним посиланням.

Кандидат технічних наук,
доцент Микола Супрович